11 січня 2017 року на базі Шепетівської ЗОШ І-ІІІ
ступенів №3 було проведено засідання міського методичного об’єднання вчителів
географії та економіки з теми: «Методика організації перевернутого навчання при
вивчення географії та економіки». Саме засідання пройшло за цією технологією,
адже готуючись до нього учасники провели колосальну попередню теоретичну
підготовку, а зустрівшись, обмінювались думками та дійшли висновку, що така
технологія має право на її застосування у навчальних закладах.
Авторами
технології «Перевернуте навчання» вважаються вчителі хімії Аарон Самс і
Джонатан Бергманн (США). Що ж таке «перевернуте навчання»?
«Перевернуте навчання» (flipped learning)– це форма
активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким
чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відеофрагментів із
навчальним матеріалом наступного уроку, учні самостійно проходять теоретичний
матеріал, а в класі час використовується на закріплення та виконання практичних
завдань, зазначає Приходькіна Н. О. у своїй книзі «Використання технології
«переверненого» навчання у професійній діяльності викладачів вищої школи».
«Перевернений клас» – це така педагогічна модель, в якій
типова подача лекцій та організація домашніх завдань міняються місцями. Учні
дивляться вдома короткі відеолекції, а у класі виконують вправи, створюють
проекти, обговорюють проблемні питання, дискутують. Відеолекції розглядають як
ключовий компонент в «переверненому» підході, їх готує вчитель і розміщує в
Інтернеті (Пилипчук О. «Перевернене» навчання інформатики).
«Перевернений» урок – це урок, який інвертує традиційні
методи викладання: подача матеріалу проходить за межами школи, а домашня робота
перенесена на урок. Це не просто зміна навчальної послідовності. Такий урок
передбачає зміну власних педагогічних прийомів.
У методиці «перевернутий клас» є певні переваги, а саме:
1) на урок діти приходять підготовленими;
2) можливість вивчати відеоматеріали в тому темпі, який
їм підходить;
3) можливість затримуватися на найбільш складних для
сприймання місцях;
4) підвищується мотивація учнів;
5) розширені засоби діагностики знань.
Кожен учень одержує оцінку за урок; учні знають, що
будуть працювати на конкретний результат. Для проведення уроку вчитель використовує
інформаційні джерела, а саме: підручник, довідники, презентації, відео,
Інтернет, соціальні мережі.
Проте є і ускладнення реалізації застосування даної
методики:
а) перевантаження шкільних програм;
б) вміння зробити відеосюжети цікавими;
в) сприймання новацій батьками і адміністрацією;

д) значна підготовка одного уроку за цією методикою.
Та все ж хочеться поділитися порадами для успішного
«перевороту».
1. Не «перевертайте» все і одразу. Краще розпочати з
«перевернутого навчання» на декількох благодатних темах.
2. Визначте власні можливості супроводу навчання;
3. Знайдіть партнерів-однодумців. Досягнуті успіхи – це
багато в чому заслуга командної роботи.
4. Поясніть учням та їхнім батькам, як працює методика
«перевернутий клас» , в чому будуть полягати обов’язки учнів, що слід чекати
від таких уроків.
Структура уроку
за технологією перевернутого навчання.
Обговорення
результатів виконання домашнього завдання:
● відео переглянули, кілька разів повторили теоретичний матеріал;
● порівняв прослухане з матеріалом підручника та зошитом для правил;
● заповнення опорного конспекту;
● підготовка запитань для однокласників, додаткова інформація з теми;
● заповнення дорожньої карти уроку
(власної стратегії вивчення, узагальнення матеріалу).
Комунікативна
складова уроку:
1. Діалогічне мовлення (питання – відповідь на основі переглянутого відео).
2. «Проговорення» матеріалу разом із вчителем/диктором (за матеріалами відео).
3. Виконання творчих завдань (твір-мініатюра, творчий переказ).
4. Відтворення таблиць з підручника, опорних конспектів.
Інформаційна
складова уроку:
1. Перегляд відео у класі ( ті учні, що вдома це не змогли зробити).
2. Виконання тестових завдань (тест-w, онлайн-тестування, матеріали
інтернет-ресурсів).
3. Практичні завдання (відмінювання іменників, виконання вправ із підручника,
додаткових джерел)
4. Заповнення листка самооцінки учнями, контроль з боку учителя.
5. Корекція знань, консультації, взаємодопомога (робота в групах).
6. Виконання контрольних тестів, само диктанту, підготовка творчих завдань
(учнями, що мають високий рівень засвоєння матеріалу).
7. Підсумок уроку, виставлення узгоджених оцінок (самооцінки учнів – оцінки
однокласників – оцінки вчителя).
8. Обговорення власних стратегій вивчення нового матеріалу, узагальнення
вивченого, виконання практичних завдань.
Домашнє завдання:
1. Переглянути відео http://youtu.be/, відповісти на запитання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий